Arbeid&gezondheid

Als vitale, gezonde en gelukkige medewerker heeft u meer energie, presteert u beter, bent  u productiever, gemotiveerder en verzuimt u minder. U draagt bij aan het creëren van een gezonde en vitale organisatie waar onnodig verloop laag is en de klanten tevreden zijn.

Bedrijfsoefentherapie

Bij tijdelijke of langdurige verminderde arbeidsbelastbaarheid ten gevolge van bv pijn, begeleidt en inspireert de bedrijfsoefentherapeut van POH u naar een optimale werkbalans (balans tussen belasting en belastbaarheid) én wordt vorm en inhoud gegeven aan terugkeer naar het werk en preventie.

Aanpak

Bedrijfsoefentherapeutische intake , werkplekonderzoek (observatie, analyse) en advies, met als doel de relatie tussen de aandoeningen, klachten en de werkomgeving vast te stellen en te beinvloeden.

Cognitieve gedragstherapeutische interventie, waardoor u meer inzicht krijgt in uw gedachten, emoties en coping ten aanzien van aandoeningen en klachten en leert u er beter mee om te gaan.

Bedrijfsoefentherapeutische (leefstijl)interventie: lichaamswerk, door middel van ontspannings-, adem- en aandachtstraining en expressieoefeningen enerzijds en persoonlijke fysieke training anderzijds leert u weer in balans en arbeidsbelastbaar te worden.

Samenwerking

Bij het begeleiden van mens en organisatie, waar het gaat om het optimaliseren van duurzame inzetbaarheid en werkvermogen werken de bedrijfsoefentherapeuten van POH samen met consultants integraal vitaliteit & gezondheids managment (IVM) bij MensatWork.

Folder arbeidsrelevante klachten

‚Äč